בית דוד
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית דוד הוא כינוי לשושלת המלוכה שמייסדה הוא דוד המלך, השני שבמלכי ממלכת ישראל לפני פילוג הממלכה. כל מלכי ממלכת יהודה, למעט עתליה, מיוחסים אליו.
בתורה, יעקב מברך את יהודה בנו: "לא יסור שבט מיהודה ומחוקק מבין רגליו" [1], והפרשנים רואים בכך הבטחה כי מלך ישראל יהיה משבט יהודה.
לפי התנ"ך, הובטח לדוד כי ביתו ישלוט תמיד בממלכת יהודה בזכות מסירותו לעבודת ה', כפי שאמר ה' לדוד: "והקימותי את זרעך אחריך אשר יצא ממעיך והכינותי את ממלכתו, הוא יבנה בית לשמי וכוננתי את כיסא ממלכתו עד עולם, אני אהיה לו לאב והוא יהיה לי לבן, אשר בהעוותו והוכחתיו בשבט אנשים ובנגעי בני אדם. וחסדי לא יסור ממנו... ונאמן ביתך וממלכתך עד עולם לפניך, כיסאך יהיה נכון עד עולם" [2]. הדבר הובן כהבטחה שגם אם תיפסק מלכות בית דוד, בעתיד היא תשוב למקומה.
בשנת 538 לפנה"ס (42 שנה לאחר חורבן בית המקדש הראשון), חזרה שושלת בית דוד ליהודה עם שיבתו של זרובבל בן שאלתיאל במסגרת הצהרת כורש.
במהלך תקופת בית שני נעלמה השושלת, אולם בסוף התקופה נמצאה מגילת יוחסין עתיקה בה יוחסו אבותיו של הלל הזקן לבית דוד. בשל כך נחשבו צאצאיו, שושלת הנשיאות וראשי הגולה לממשיכי מלכות בית דוד. רש"י והמהר"ל התיחסו על שושלת זו. כמו כן התייחסו לשושלת זו משפחות שונות, ביניהם משפחת קלונימוס מהעיר נרבון, משפחת יפה, שושלת רבנים עתיקה ומשפחת הלוי מספרד (משפחתו של רבי יהודה הלוי). בתקופת תור הזהב של יהדות ספרד, חיו בספרד מספר משפחות שהתייחסו לשושלת זו. משפחות אלו כונו "בני חורין", היו מקורבים לשלטון, ובעלי זכויות יתר בממלכת קסטיליה. המשפחות זכו לקבל אחוזות פאר ותוארי אצולה ואבירות ממלכי קסטיליה. מקרב הקהילה היהודית בספרד זכו המשפחות לכבוד בשם יחוסם כצאצאי דוד המלך, ובני המשפחה הוכתרו בתואר "נשיא". ממשפחות בני החורין ניתן למצוא את משפחת אבן עזרא, הלו, אבולפעיה, אבן שושן, בנבישתי, ועוד. הרמב"ם בהקדמתו לפרק חלק כותב: "אין מלך לישראל אלא מבית דוד ומזרע שלמה בלבד, וכל החולק על המשפחה הזאת - כפר בשם יתברך ובדברי נביאיו".
על פי המסורת המשיח יהיה מבית דוד, ולכן משיחי השקר תמיד ייחסו עצמם לבית דוד, כמו כן יוחס ישוע (ישו) לבית דוד בתחילת הנצרות כדי לתת ליגיטימיות להיותו משיח.
ישנן תפילות רבות בסידור התפילה היהודי המבקשות לכונן מחדש מלכות יהודית משושלת זו, מכיוון שהיא נתפסה במסורת היהודית כמלכות נקיה ומוסרית. בתלמוד ישנה התייחסות למלכות זו ואנשיה מתוארים שם כצנועים וענוותנים, שמקבלים עליהם את העול של המערכת המשפטית.
משפחות המתייחסות על בית דוד על פי המסורת הן שאלתיאל, אברבנאל, גבאי[דרוש מקור] וקלימר.
המקור הראשוני הקדום ביותר המזכיר את השושלת הוא כתובת תל דן מהמאה השמינית לפה"ס, הכתובה בארמית. בכתובת כתוב "ך בית דוד", כאשר תחילת הכתוב חסר וכנראה הכוונה ל"מלך".
[עריכה] הערות שוליים
- ^ בראשית מ"ט י'
- ^ שמואל ב, ז י"ב-ט"ז
מודעת היכרות -
אני לדודי.
1€• מודעת היכרות לנסיכה בת מלך בלבד - למלוכה העולמית: 2£• אני אינטליגנטי מאוד ובידע והשכלה רבה, ויצירתי ביותר בכל מיניי תחומים גם כמדעיים. חברותי מאוד באופטימיות ובחשיבה חיובית. כשאני גרוש ומשושלת הנביא דויד המלך. כריזמטי במלוכה עולמית פרוגרסיבית, כמלך ואדון העולם; &3• אם את נסיכה בת מלך מכל דת ומדינה ולא מישראל - אז אני מעוניין להכיר אותך, כי יש לך סיכוי גדול להיות מלכה כדי להקים את בית המלוכה העולמית בסיוע כוח עליון, שגרתי צמוד ופרוגרסיבי ממדינת ישראל; 4$• הנביא והמלך פאר יונתי, אדון ומלך העולם ומלך המשיח הגדול, השליח והפה לשמש - טל': 8-929-5612 972, טל': 54-651-3362 972, טל': 54-632-3334 972; 5%• שאני הוא בנשמה נצחית ובגוף אלמוות, השולט גם כגלוי וגם באופן סמוי מהעיר לוד. ובטרם המלוכה העולמית גם מירושלים שבמדינת ישראל ביבשת אסיה, על פני כוכב כדור הארץ - עם הפייסבוק: Peer Yonati (King Savior), ועם הדף העירוני הארצי והבינלאומי, בשם - הנביא והמלך פאר יונתי השליח והפה לשמש; }7• הנביא והמלך פאר יונתי @8• וגם בעל אתר האינטרנט המיוחד, היצירתי, העל גאוני, האיכותי והאלוהי אותו אני המנהל 11#• תצליח ותתקדש מי שתבחר בדרך האמת, האושר והאמונה; =12• ממתין לשיחת הטלפון בשפה העברית ובהקדם, כי פשוט חבל על הזמן... הנביא פאר יונתי מלך המשיח הגדול, מיד ובקלות ליצירת קשר מיידי
---------------------------------------------------
טל': 8-929-5612 972, טל': 54-651-3362 972, טל': 54-632-3334 972;
---------------------------------- פאר יונתי ת.ד 6067 לוד. |
תצליח ותתקדש מי שתבחר בדרך האמת האושר והאמונה. | הוא והיא
הנביא פאר יונתי מלך המשיח הגדול |
"גִּילִי מְאֹד בַּת צִיּוֹן הָרִיעִי בַּת יְרוּשָׁלִַם הִנֵּה מַלְכֵּךְ יָבוֹא לָךְ צַדִּיק וְנוֹשָׁע הוּא עָנִי וְרֹכֵב עַל חֲמוֹר וְעַל עַיִר בֶּן אֲתֹנוֹת" (זכריה, ט'-ט'). |
" אֲנִי לְדוֹדִי וְדוֹדִי לִי " תהלים כה (טז): " כִּי יָחִיד וְעָנִי אֲנִי ". מיכה ג (ו): " וּבָאָה הַשֶּׁמֶשׁ עַל הַנְּבִיאִים ". |